No worries mate!!

16 maart 2013 - Melbourne, Australië

No worries mate!

Na bijna een maand in Sint Kilda Melbourne begin ik mij hier echt thuis te voelen. Lekker op mijn (gratis):P fietsje naar het strand voordat ik naar het werk ga en daarna gezellig met de vele backpackers (collega’s) gezellig een drankje doen op het werk en daarna door naar de plaatselijke kroeg the vinyard. Zelfs de Nederlandse taal begint steeds vaker zoek te raken en het engels gaat steeds beter doordat ik op het werk de hele dag Engels praat. Zelfs de “slang” van Melbourne is er zelfs een beetje ingekropen  zoals bijvoorbeeld ; TA = thank you, No worries  en bijvoorbeeld alle afkortingen voor de koffie’s. Daarnaast gaat het werk ook steeds beter en wordt zelfs mijn broekzak af en toe gevuld met fooi van klanten! Ik vind het echt heel leuk om te werken en ben heel blij dat ik dit baantje heb kunnen vinden!

Maar buiten al dat werk moet ik  natuurlijk ook wat beslissingen nemen betreft mijn reis in Nieuw Zeeland en Azië. Na veel rondvragen om iemand te vinden om misschien samen te reizen met de auto  of camper kwam ik toevallig in contact met een meisje (Madeleine) die Johan en ik hadden leren kennen tijdens onze reis aan de oostkust. Na veel overleg enzovoort uiteindelijk besloten om in het Noorder eiland samen te reizen met de Auto voor paar dagen en dan met een bus organisatie ‘’Stray bus” te reizen. Vervolgens is het plan om misschien daarna samen met Lisanne en Michelle (vriendinnen uit NL) te reizen in Azië . Maar omdat onze plannen iets uit elkaar  liepen hebben we uiteindelijk besloten dat ik aansluit  aan het einde van mijn reis met die meiden in het Zuiden van Thailand. En dan ga ik eerst met Milou en haar vriendin (meisje die ik ken van werken op Surfcamp) naar het noorden van Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam.

Maar in de omgeving van Melbourne zijn er ook nog genoeg dingen die ik nog moet zien voordat ik weg ga.  Dus wat mensen opgetrommeld om met een groepje een auto te huren en een paar dagen de beroemde Great Ocean road te gaan rijden. Uiteindelijk na wat moeite heb ik, mijn Duitse collega Lisan en mijn franse collega Ludwig en zijn vriendin Cindy vrij kunnen krijgen van het werk. Dus met ze viertjes vertokken op de vroege ochtend in de stromende regen..tja want ja wij konden vrij krijgen dus was het natuurlijk geen mooi weer:P!! Maar na een paar uur rijden naar het punt waar we naar een waterval wilde bekijken klaarde het op en kwamen we aan op een prachtige plek in het regenwoud waar we meteen een mooie openbare camping vonden om te overnachten! Al snel werden we begroet door een lieve verdwaalde labrador (Bennet genaamd):P die ons de gehele weg gevolgd had naar de waterval. Nadat onze grote vriend ons had verlaten hebben we een mooie plek gezocht om onze tent op te zetten een kampuur (ja ja het is tenslotte echt kamperen!) . Na lang zoeken en zagen (al snel werd ons duidelijk dat dat absoluut niet de bedoeling was in een natuurgebied OEPS..:P) hebben we een mooi kampvuur kunnen bouwen en hebben we heerlijk kunnen genieten van een hoogstaand dineer zoals verbrand garlic bread en een overheerlijk rauwe worstjes!:P

Na een zeer KOUDE nacht in de tent  zijn we vroeg opgestaan om richting de 12 apostelen (een heel mooi punt waar een aantal rotspartijen in zee staan) te rijden. Natuurlijk wederom de dag begon met slecht weer maar een heerlijk ontbijtje in een super leuk restaurant maakte al heel wat goed! Maar bij aankomst bij schitterende rotspartijen brak de zon gelukkig door de wolken en was het uitzicht toch nog zo mooi als dat we gehoopt hadden! Na dit schitterende punt zijn we verder gereden en hebben we de kust verder verkent. Onderwijl we op zoek gingen naar een camping veranderde het weer al snel en begon het heel hard te waaien en te regenen. Uiteindelijk besloten om toch maar een hostel op te zoeken in plaats van een campground. Na een heerlijke maaltijd bij de Chinees zijn we uiteindelijk beland in een heel leuk hostel met prachtig uitzicht op de (ruige) zee. Na een lange dag en gezellige avond zijn we allemaal vroeg gaan slapen om de volgende dag weer terug te rijden nar Melbourne.

Mijn laatste twee weken in Melbourne  heb ik vooral veel genoten van de leuke mensen die ik heb leren kennen zoals mijn collega’s en huisgenoten. Ik ben nog een dagje naar Phillip Island geweest samen met mijn Collega’s Josh, April en mijn huisgenoot Jake We hebben op dit prachtige island  onder andere pinguïns  en wilde kangroe’s kunnen bewonderen en hier heb ik voor het eerst echt Oesters gegeten (ja mam het is echt waar!) De volgende dag heb mijn verjaardag gevierd met onder andere een heerlijke lunch op het werk (gekregen van April  en Lisss van mijjn leuke en lieve collega’s!) Daarnaast nog een hele gezellige avond gehad met Ivan (Nieuw Zeelandse jongen die ik had leren kennen). De avond voor mijn verjaardag zijn we met een groep van 30 collega’s gaan stappen wat natuurlijk weer een groot feest was! Ik heb ontzettend veel leuke mensen leren kennen in de afgelopen twee maanden en heb een super leuke tijd gehad in Australië!

De volgende dag ben ik vertrokken naar het vliegveld van Melbourne en gevlogen naar Sydney Airport. Ik zou daar eerst in een hostel verblijven maar via iemand die ik had leren kennen eerder toen ik in Sydney was kon ik daar verblijven voor twee nachtjes.. Rodrigo (Spanjaard) woont in Bondi beach en haalde mij op van het station van Bondi. We hebben daarna meteen gezellig wat gedronken om even bij te kletsen en vervolgens eten gekookt. De volgende dag ben ik Bondi ingegaan en lekker naar het strand geweest omdat Rodrigo moest werken. De volgende echtend vroeg op om mijn vlucht te halen naar Nieuw Zeeland! Ik dacht..ooooh ik heb alle tijd vlucht gaat om 12.40 maar uiteindelijk bleek ik toch wat minder tijd te hebben als gedacht!..trein reed niet dus et de bus naar het vliegveld duurde ook nog eens 50 min..oepps..stress..ohwnee! Maar aangekomen bij de check in was er geen probleem prima op tijd haha (dus mam..3 uur van te voren is niet noodzakeijk):P Na een heerlijk broodje het vliegtuig ingestapt met heel veel  energie e enthousiasme energie om weer verder te reizen.

Tijdens mijn vlucht naar Nieuw Zeeland zat ik naast een meisje uit Duitsland (Elina) en een Nederlandse jongen genaamd Jeroen voor mij in het vliegtuig. We raakte aan de praat en aangekomen op Auckland meteen met ze drieën een Taxi genomen naar het hostel waar we verbleven. Ik had afgesproken contact te houden omdat ze misschien geïnteresseerd waren om met  Madeleine en mij mee te gaan naar het Noorden van het eiland met de Auto. De spullen neergezet in mijn kamer waar Madeleine dezelfde avond ook zou komen slapen. Uiteindelijk op zoek gegaan naar het hostel van Elina om te vragen of ze misschien samen wat wilde eten. Na haar uiteindelijk te hebben gevonden zijn we de stad ingaan en  hebben we een goedkoop tentje gevonden om wat te eten. Vervolgens zijn we in een leuke bar beland waar we gezellig met gekke/dronken Nieuw zeelanders hebben staan dansen. Juist op het punt om naar ons hostel te gaan kwamen we Jeroen tegen met nog wat Nederlanders en zijn we nog even gezellig een drankje gaan doen.  Uiteindelijk zijn we daarna nog wat langer gebleven dan we van plan waren toen we op de terugweg naar ons hostel een leuke bar met live muziek tegen kwamen en twee jongens uit Zuid-Afrika ontmoeten. De twee nodigde ons uit om de volgende ochtend met hun mee te gaan naar een Rugby wedstrijd tussen het team van Auckland en een team uit Zuid-Afrika. Dit lieten we ons natuurlijk niet aan ons voorbij gaan!

De volgende dag samen met Madeleine en Elina en Jeroen een heerlijk ontbijtje genuttigd in het centrum en vervolgens de haven van Auckland verkend. S’middags zijn we lopend naar het stadion gegaan waar de jongens op ons stonden te wachten met kaartjes. Het weer was schitterend en we hebben een hele mooie en spannende rugby wedstrijd gekeken. Na een heerlijke dag in Auckland hebben we de volgende ochtend om elf uur de Auto opgehaald die we gehuurd hadden en Elina had besloten om met ons mee te gaan.

De eerste dag van onze road trip naar de Bay of Islands zijn we naar Paihia gereden, een prachtige weg wat absoluut niet erg isomdat we af en toe even stopte om de mooiekutlijn te bewonderen. Paihia is een mooi plaatsje aan de kust waar een aantal eilandjes voor de kust liggen. Dezelfde avond hebben we heerlijk gebarbecued en heb ik dezelfde avond lekker een rondje hardgelopen. Na een reisdag wilde we de volgende ochtend vroeg op om wat te sporten met ze drieën en daarna de pont te nemen naar het plaatsje Russels aan de overkant van het water. Aangekomen in Russels begon de zon te schijnen en hebben we heerlijk koffie gedronken en het plaatsje bekeken. Smiddags zijn we met de auto naar een bekende waterval gereden en hebben we de zonsondergang bekeken ergens op een hekje midden in een open veld met een prachtig uitzicht.

De volgende ochtend zijn we vertrokken naar het meest noordelijkste puntje van de Wereld! Cape Reinga. Na bijna vier uur rijden (wat langer dan verwacht) kwamen we uiteindelijk aan bij Cape Reinga. Een hele verlate en vredige plek waar je de twee stromen van de zee ziet  samen komen en wat zorgt voor een vreemde stroming in het water. Het uitzicht was fantastisch! We zijn al snel in de auto gestapt omdat we nog de hele weg terug moesten rijden naar ons volgende hostel. Onderweg maakte we nog even een stop om het bekende strand 90 mille beach te bewonderen met een zonsondergang maar de weg was helaas wat minder goed dan we dachten haha. Uiteindelijk na een lange en pittige rit in het donker aangekomen in het plaatsje Ahipara waar we gelukkig nog na sluitingstijd van de receptie konden inchecken! Weer heerlijk gebarbecued en lekker gaan slapen..

De volgende ochtend moesten we weer vroeg op om de auto terug te brengen voor vijf uur in Auckland maar al snel kwamen we erachter dat dit wat krap ging worden.  Na 1000 x de het huurbedrijf te proberen te bereiken en wat stress hebben we uiteindelijk na veel moeite kunnen vragen of we de auto ook later konden inleveren. Gelukkig was dit geen probleem en hebben we de rest van de rit nog een stop gemaakt in een historisch plaatsje en hebben we lekker een kopje koffie gedronken op een terras. Dezelfde avond hebben we wederom heerlijk gegeten en hebben we op het dakterras van het hostel met uizicht op de Sky tower heerlijk tijdens het bekijken van de foto’s van onze trip wat  wijn genuttigd waarna we uiteindelijk nog in de stad zijn beland. Het was een mooie afsluiting van onze trip naar de Bay of Islands. Ik zal jullie snel weer op de hoogte stellen van mijn volgende avonturen want morgen gaan we beginnen met onze bus tocht richting het zuider eiland!

1. Gaby:
    16 maart 2013
    Marjolein! Even snel een reactie via m'n mobiel. geniet echt van al je verhalen :). I want more!!!! Heeeeel veel plezier in Nieuw Zeeland. Ga je volgende verslag maar veel schrijven, dan ben ik ook weer een beetje in NZ :). Dikke kus
  2. Kirsten:
    18 maart 2013
    Hey meid! Wat 'n mooi verhaal weer!! Jij moet straks zoveel tips gaan geven, want je hebt volgens mij zoveel mooie dingen gezien. Echt top en toch ook écht wel 'n tikkeltje jaloersmakend :) :)
    Geniet van Nieuw-Zeeland! Cheers mate!